12 de jul. 2015

COMAPEDROSA (2942 m.): el cim més alt d'Andorra

Pic de Sanfons des de prop del refugi del Comapedrosa.
El Principat d'Andorra està coronat per un seguit de cims que quasi arriben als tres mil metres. Les seves valls a l'estiu estan farcides de flors i de verdor, així com impressionants cascades d'aigua i llacs de tota mena.
Estany negre, encara gelat, el port de Baiau a l'esquerra i el Comapedrosa a la dreta.
És així com resulta ben agradable visitar un racó del Principat. En aquest cas, el Pic del Comapedrosa és l'opció per ascendir al cim més alt del petit país del Pirineus.
Cim amb el massís de la Pica d'Estats de fons

Des d'Arinsal cal pujar al refugi del Comapedrosa, segunit el curs del riu Coma, gaudint del salts d'aigua, i dirigir-nos cap al Port de Baiau, passant per l'Estany Negre; just arribant a l'estany, girant a la dreta, es recorre la llarga carena que porta al cim.
Des del cim panorama immillorable: des del Carlit i el Cadí fins a la Maladeta, així com la gran visió propera de les muntanyes del Pallars.
Sotllo, Pica i Montcalm

Montsent de Pallars i Montorroio
Maladetes.
Estany Negre
Ascensió tècnicament fàcil, però de nivell mitjà degut als 1370 metres de desnivell a superar.
                              Consulteu el track a Wikiloc.
Un altre 100cims de la FEEC i un bon tram del GR11 que uneix Andorra amb el Pallars Sobirà